Dag zes, rendierdag - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Freek Bakker - WaarBenJij.nu Dag zes, rendierdag - Reisverslag uit Jokkmokk, Zweden van Freek Bakker - WaarBenJij.nu

Dag zes, rendierdag

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

23 Juli 2017 | Zweden, Jokkmokk

In de ochtend broodjes gehaald bij Richard en onder een heerlijk harde straal kunnen douchen. Ontbeten en op ons gemakje teruggereden over de gravelroad en weer de E-45 opgedraaid om op weg te gaan voor dag zes. We willen doorrijden tot aan Jokkmokk en onderweg op zoek naar een waterval bij Storforsen. Onderweg weer veel campers en zelfs af en toe een Nederlander, die we hartelijk toezwaaien. Dan zien we opeens remlichten voor ons en staan auto’s stil omdat: rendieren steken over!! Yes, wat een mooie dieren die totaal op hun gemak een eind op de weg blijven lopen en dan pas weer in de bossen verdwijnen. Wat prachtig om te zien. Maar wel opletten dus bij het rijden want ze steken zo over. Uiteindelijk hebben we er vandaag een kudde of zes voor onze auto zien lopen. Wauw, lucky us! Storforsen kwam in beeld en de watervallen daar waren groots en impossant. Mooie kodakmomentjes gehad en daarna weer op weg naar Jokkmokk. Een korte fotostop onderweg bij de poolcirkel (met een zonnetje en 16 graden) en uiteindelijk onze caravan neergezet bij Arctic Camping Jokkmokk.