Dag 8 Nordkapp - Reisverslag uit Olderfjord, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu Dag 8 Nordkapp - Reisverslag uit Olderfjord, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu

Dag 8 Nordkapp

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

25 Juli 2017 | Noorwegen, Olderfjord

In de ochtend eigen broodjes afgebakken en daarna met de caravan achter de auto naar de Coop in Karasjok. Daar verse broodjes en melk gehaald om gelijk weer door te gaan naar Olderfjord. Het plan is om daar de caravan neer te zetten en dan alleen met de auto door te rijden naar De Noordkaap. Om 11.45 uur zijn we op de camping en draaien we de pootjes uit en laten we de caravan alleen om met de auto de Noordkaap aan te tikken. Wat een mooie route langs de kust en de tunnels zijn lang genoeg ( ééntje zelfs van 7 kilometer met een dalings- en stijgingspercentage van 8 % ). Onderweg kwamen we ook hier rendieren tegen! Het blijven eigenwijze dieren. Op de Noordkaap flink moeten betalen voor het parkeren en we konden helaas de zee niet zien want de mist hing over het water. Verder was het namelijk superzonnig en warm. Na de gebruikelijke foto’s en souvenirs geschoten cq gescoord te hebben keerden we weer terug. We hebben de Noordkaap gehaald! Nu rustig terug via de kust van Noorwegen.

• 25 Juli 2017 - 21:19

Ma En Pa:

proficiat met behalen van het einddoel!!
    Nu genieten van de rest van de trip!!

• 27 Juli 2017 - 12:52

Dori :

Gefeliciteerd met het behalen van dit prachtige doel! Die heb je toch maar mooi in de pocket!! Geniet verder van dit mooie land en zijn heldere luchten! Kus