Gletsjerdag - Reisverslag uit Skibotn, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu Gletsjerdag - Reisverslag uit Skibotn, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu

Gletsjerdag

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

27 Juli 2017 | Noorwegen, Skibotn

Vandaag de caravan op de parkeerplaats neergezet en met de auto op zoek naar de gletsjer met de mooie naam øksfjordjøkele. Helaas niet gelijk goed gereden en daardoor een bijzondere tunnel gehad van 4,5 km met maar één tunnelbuis waar je ook tegenliggers tegenkomt. Moet je elke keer uitwijken voor elkaar in speciale uitwijk stroken, heel bijzonder. Uiteindelijk toch de parkeerplaats gevonden waar de trail begon naar de gletsjer. Hier een hike gelopen van ruim anderhalf uur naar het begin van de gletsjer. Heerlijk weer en supermooie bergbeekjes en kristalhelder zeewater. Na de nodige foto’s van de gletsjer genomen te hebben weer teruggelopen naar de parkeerplaats om met de auto de caravan weer op te pikken. We wilen vandaag nog zo’n 300 km rijden. Door de mist en de slechte wegen is dat wat minder geworden en we zijn uiteindelijk gestopt in Skibotn aan een …..fjord, jawel. Toch nog zo’n 250 km afgelegd. Morgen willen op weg gaan het eiland Senja.