Senja - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu Senja - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu

Senja

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

28 Juli 2017 | Noorwegen, Andenes

Vannacht aardig wat zeemeeuwen over ons dak horen lopen maar wel goed geslapen. Broodjes afgebakken en op weg naar Senja. Onderweg inkopen gedaan en afgetankt. Het eiland Senja bleek een prima keus om doorheen te rijden. Prachtige vergezichten en een heel mooie kustroute naar Gryllefjord. Vele malen gestopt om even te genieten buiten de auto. Uiteindelijk bij de haven van Gryllefjord aangekomen en via een app kaartjes beteld voor de overtocht naar Andenes op Vesteralen. Daar willen we, als het kan, op walvissafari. De app heeft ons toch zo’n 350 kronen bespaard door online te boeken. Prima systeem. Aan boord lekker op het dek gezeten in het zonnetje met de wind in de haren. Aan de overkant ingecheckt op een wat mindere camping maar we staan hier toch maar voor één nacht. We willen met een speedboot op zoek naar walvissen maar het weer zit ons tegen. De boten varen niet uit en waarschijnlijk pas dinsdag weer. Plannen omgegooid en dus eerst de Lofoten op ons gemakkie bekijken en maandag bellen voor onze gereserveerde plek op dinsdag. We duimen dat het door kan gaan!