Saltstraumen - Reisverslag uit Storforshei, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu Saltstraumen - Reisverslag uit Storforshei, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu

Saltstraumen

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

03 Augustus 2017 | Noorwegen, Storforshei

Camping Fauske had prima douches en na onze afbakbroodjes opgegeten te hebben met thee en een beker melk op weg gegaan naar de Saltstraumen in de buurt van Godoynes. Dit is een fjord waar de zeestroom en fjordstroom elkaar tegenkomen en zodoende ontstaan er flinke draaikolken. Dit natuurverschijnsel was te zien, maar om nou te zeggen jeetje wat een draaikolken: nee. Wel weer een mooie wandeling gemaakt. De auto weer in en door over de E6. Onderweg woeste bergstromen en besneeuwde hellingen en we kwamen weer ogen tekort. Een andere stop gemaakt bij een wilde bergbeek die met donderend geweld naar beneden kwam zetten, eigenlijk weer een waterval. We vinden ze echt leuk. Uiteindelijk gestopt bij een leuke kleine camping in Trofors aan het riviertje de Vertsra. Aardige eigenaar