Filedag - Reisverslag uit Skåre, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu Filedag - Reisverslag uit Skåre, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu

Filedag

Blijf op de hoogte en volg Freek

10 Augustus 2017 | Noorwegen, Skåre

Vandaag ging de wekker iets eerder dan normaal. We wilden om 07.30 uur met het treintje mee. Voor de hordes toeristen die van de cruiseboot komen. Heel goed gelukt en daar gingen we in de Flåmbanen naar boven richting Myrdal, tevens ook het eindstation. Onderweg heel wat moois te zien gekregen en een schitterende waterval. Twee keer uitgestapt en foto’s kunnen nemen. De trein hebben we ook weer terug genomen en dus stonden we om 09.30 uur alweer op het station in Flåm. Konden we ook op tijd weer gaan rijden richting Stavanger. We wilden via de E13 rijden en kijken hoever we zouden komen. Veel tunnels gehad en haarspeldbochten en zelfs files! Twee keer echt stilgestaan omdat ze op ons stuk weg aan het werk waren. Omrijden was geen optie want dat zou twee uur duren en dus heerlijk met een broodje wachten en genieten van het uitzicht. Wel hebben we ons verbaasd dat de snelste weg naar Stavanger (toch geen klein dorpje) zo smal en bochtig is. Wel fijn dat ik nu , na drie weken Noorwegen caravan rij ervaring, de meest fraaie bochten draai (ook soms achteruit). Ook is het verbazingwekkend dat vrachtwagens en bussen dit elke dag meemaken. Wat een land. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in een klein plaatsje Skare net boven Stavanger. Mooi uitgangspunt om morgen naar de Preikestolen te gaan.