Dag negen - Reisverslag uit Langfjordbotn, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu Dag negen - Reisverslag uit Langfjordbotn, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu

Dag negen

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

26 Juli 2017 | Noorwegen, Langfjordbotn

Het is de eerste ochtend dat we niet buiten kunnen eten, het was mistig en fris. Snel de pootjes opgedraaid en door naar Alta waar we een museum gaan bezoeken met steen beschilderingen. Onder het rijden toch weer een lekker zonnetje en uiteindelijk rond twaalf uur rijden we de parkeerplaats bij het museum op. Buiten is een route van zo’n 3 km gemaakt langs allerlei rots tekeningen en we kunnen rustig zeggen dat we inmiddels experts zijn in het ontdekken en lezen van deze beschilderingen. Na het museumbezoek zijn we doorgereden naar de camping in Altafjord in Langfjordborn. Mooie locatie en hier een tip gekregen om een natuurlijke bron te verkennen vlakbij de camping. Een klein stukje met de auto en daarna klimmen omhoog. Meer dan de moeite waard. Morgen willen op zoek naar een gletsjer.