Whale safari - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu Whale safari - Reisverslag uit Andenes, Noorwegen van Freek Bakker - WaarBenJij.nu

Whale safari

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

02 Augustus 2017 | Noorwegen, Andenes

Whaleday today! Opstaan en de caravan aankoppelen om richting Lödingen te rijden. Daar zetten we de caravan neer en rijden dan weer omhoog naar Andenes. Rond half twaalf inderdaad een leuke camping gevonden en dus rijden we rond twaalf uur op ons gemakkie naar Andenes. Natuurlijk te vroeg in het stadje aanwezig maar dan kan ik ook naar de kapper. De walvissen blijken verder weg te zitten dan normaal en dus is het een uur varen om op de vindplaats te komen en een uur zoeken ter plekke en weer een uur terug. Drie uur op zee in een RIB-boot ( zie de foto’s). Maar we hebben ze gezien! Eén grote spermwhale (potvis) en twee dwergvinvissen. Tikkeltje laat aan wal en uiteindelijk waren om 23.30 uur weer terug op de camping. Mission completed, we hebben ze gezien. Wat een belevenis.